maandag 2 februari 2009

Crosslab: Nieuwe Technologie


De allereerste opdracht van crosslab dit jaar.
Opdracht was om een nieuwe technologie te zoeken,
en dit toe te passen voor reclame.

Ik heb een iets oudere technologie gebruikt,
die tegenwoordig steeds meer ontwikkelt wordt.
Daardoor dus ook wel een beetje een technologie van nu.

Het gaat om augmented reality.
Deze technologie werd in oorlogen gebruikt.
In een pilootbril werd dit geinstalleerd.
De vlieger kreeg over de werkelijkheid een extra laag met informatie.

Mijn idee was om dit te gebruiken op de verrekijkers op de Euromast.
Je gooit geld in de verrekijker en zo kun je bv 5 minuten blijven kijken.
Door augmented reality kan er een beeld gecreeerd worden van een overstroomt landschap.
Waar je met de verrekijker naar kijkt, alles staat blank.
Mensen raken verward. Uiteindelijk sluit dit af met een logo van bv Greenpeace.
Dit om mensen meer bewust te maken van de klimaatverandering.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage